10 כללים לעריכת שימוע לפני פיטורין כדין.

עורך דין לענייני משפחה

כללים לעריכת שימוע לפני פיטורין כדין.

להלן סיכום של שיחה שערכנו עם עורכת דין רוזה קימיאגרוב שמתמחה בדיני עבודה, בנושא של עריכת שימוע כדין לעובד טרם התקבלה החלטתה על פיטורין.

חשוב לציין שחובת השימוע חלה על כל המעסיקים במשק ולא רק על מגזר הציבורי.

להן הכללים לעריכת שיחת שימוע:

  1. על השימוע להיערך בתום לב ובנפש חפצה – לא מדובר בשיחה שיש לערוך רק כדי לצאת לידי חובה.
  2. על המעסיק לתת לעובד הודעה על קיום שיחת השימוע זמן סביר מראש כדי לתת לו אפשרות להיערך לכך.
  3. יש להזמין את העובד לשיחת השימוע בכתב. במכתב הזימון לשימוע יש לפרט את כל הטענות כנגד העובד ולהציג בפניו את כל המידע והמסמכים הרלוונטיים לכך. חובה לעדכן את העובד על זכותו להגיע לשיחת השימוע בליווי עורך דין או כל אדם אחר.
  4. במידת הצורך אם העובד ביקש לדחות את שיחת השימוע יש לעשות כל שניתן על מנת להיענות לבקשתו כדי לאפשר לו להיערך לשיחה.
  5. חשוב לוודא שהעובד מודע לכך שמדובר בשיחת השימוע לפני פיטורין, ושדבריו במהלך השיחה יובאו בחשבון לצורך החלטה סופית בנושא.
  6. במהלך השימוע יש להציג בפני העובד את כל הטענות ולאפשר לו להגיב עליהן.
  7. על המעסיק לתעד את שיחת השימוע באמצעות פרוטוקול, ולהחתים עליו את העובד בציון התאריך בו התקיימה שיחת השימוע.
  8. לאחר עריכת השימוע יש לשקול את הטיעונים שהעלה העובד בנוגע לאפשרות לפטרו בטרם קבלת ההחלטה.
  9. אסור לפטר את העובד סמוך לשיחת השימוע – פיטורים מיידים לאחר שיחת השימוע עלולים להיחשב לפיטורים שלא כדין שהוחלט עליהם טרם קיום השימוע עצמו.
  10. חשוב לשמור העתק של הזימון לשימוע, פרוטוקול השימוע, ובנוסף כל התכתבות בנושא – הן מול העובד והן בין הממונים עליו – על מנת שניתן יהיה להוכיח בבית הדין שהשימוע התקיים כדין.

 

יש לכם שאולות? צריכים ייעוץ? התקשרו ל – 073-7888522 או השאירו פרטים בטופס יצירת קשר ונחזור אליכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *